בחירת מערכת דיוור לעסקים: 10 דברים שחשוב לקחת בחשבון

למרות שהטכנולוגיה של שליחה וקבלת אימייל נמצאת איתנו מאז שנות ה-60 של המאה שעברה, רובנו המכריע עדיין עושה שימוש באימייל כאמצעי תקשורת יומיומי, אישי ועסקי.

 בדיוק בגלל העובדה הזו, שיווק באמצעות המייל היה ונותר אחד האמצעים היעילים והפשוטים ביותר להגדיל מכירות, לאתר לקוחות חדשים וגם לחזק את הקשר עם קהל הלקוחות הקיים. 

הירשמו לאקטיב טרייל

אימייל מרקטינג היא מתודה עד כדי כך יעילה, שהיום כבר ברור שכל עסק שמכבד את עצמו זקוק למערכת דיוור נוחה – כזו שניתן לסמוך עליה. אה-ממה? נוכח ההיצע הרב של מערכות דיוור אלקטרוני לעסקים, לא כל-כך פשוט לאתר את מערכת האימייל מרקטינג שמתאימה לכם בול. 

ההשוואה בין מערכת דיוור אלקטרוני אחת לשנייה היא סיזיפית ולא פשוטה. אם מוותרים עליה מראש ומחליטים ללכת על מערכת דיוור לעסקים רק בגלל שהיא פופולרית או בשל המלצה של חבר או קולגה, ייתכן מאוד שהיא לא תתאים לצרכים הייחודיים שלכם – וזה חבל. 

אז רגע לפני שמתייאשים או, חלילה, מתפשרים על מערכת דיוור גנרית כדאי לכם להמשיך לקרוא; בנינו מדריך קצר, ענייני ופשוט שיעזור לכם לבחור מערכת דיוור לעסקים שתתאים לכם כמו כפפה ליד.

כך תבחרו את מערכת הדיוור המושלמת עבור העסק שלכם

  1. וודאו שקיימות התאמות לחוק הספאם

בדצמבר 2008 נכנס לתוקפו תיקון לחוק התקשורת, לפיו חל איסור על משלוח הודעות מבלי לקבל את אישורו של הנמען. מטרת החוק הזה הייתה ועודנה להפחית את הודעות הספאם המטרידות ששטפו את תיבת המייל שלנו. 

לכן, כשבוחרים מערכת דיוור אלקטרוני לעסקים חשוב בראש ובראשונה שיהיה בה כפתור הסרה, כך שכל מי שמקבלים ניוזלטר ולא מעוניינים להמשיך ולקבל עוד, יוכלו להסיר עצמם מרשימת הדיוור בקלות. אי הוספת כפתור זה לכל אחד ואחד מהניוזלטרים, ההודעות והפרסומים הנשלחים דרך המייל חושפת את בעלי העסק לתביעות משפטיות ולסנקציות כלכליות, אז כדאי מאוד להקפיד על הכללים. 

spam sign

במערכת הדיוור שלנו באקטיב טרייל, כפתור “הסרה” מתווסף באופן אוטומטי לכל דיוור שנשלח מהמערכת. לא צריך להוסיף באופן פרטני לכל ניוזלטר, פרסום או הודעה שנשלחים במייל כפתור הסרה, המערכת עושה את כל העבודה לבדה ומספקת לבעלי עסקים הגנה מפני תביעות.

  1. חפשו מבחר גדול של תבניות מעוצבות למייל

התחברות אל מערכת דיוור לעסקים נועדה לחסוך לכם זמן וכסף, אז בוודאי לא תרצו לבזבז את זמנכם ואת כספכם על עיצוב של כל ניוזלטר מאפס. מומלץ מאוד לבחור מערכת דיוור אלקטרוני לעסקים המציעה שפע רב של תבניות עיצוב מוכנות, אבל לא סתם תבניות אלא תבניות מעוצבות בצורה מקצועית, רלוונטיות לתחום העיסוק וכאלו שיתכתבו עם העיצוב והתדמית של בית העסק. 

  1. שימו לב שהיא ידידותית למשתמשים

המטרה העיקרית של מערכת דיוור אלקטרוני היא להקל על קידום עסקים בכל מיני דרכים, כשאוטומציה שיווקית לעסקים היא, כמובן, הדרך המהירה והטובה לקחת עבודה מהידיים שלכם. 

אם המערכת לא קלה לתפעול, אינטואיטיבית וידידותית – המשמעות היא כסף שנזרק לפח. אז כדי לפשט ולהקל על תהליכי העבודה השיווקית שלכם, כדאי מאוד לבחור מערכת דיוור לעסקים שתומכת בעברית וב-RTL, כתובה בשפה ברורה, כוללת ניווט מובן ונהיר, או בקיצור: כזו שלא צריך דוקטורט כדי לתפעל. 

  1. בדקו אם היא כוללת גם מערכת בניית דפי נחיתה לעסקים

דפי נחיתה יכולים להיות כלי נפלא להגדלת רשימת דיוור אך הם גם יכולים להיות העמוד שאליו הניוזלטר מוביל ועליו הנמען “ינחת” לאחר שילחץ על קישור בתוך הניוזלטר. כך או כך – בעת בחירת מערכת אוטומציה שיווקית לעסקים, מומלץ לוודא שהיא כוללת גם מערכת דפי נחיתה לעסקים. 

men parachuting in front of beautiful ocean view

למה בעצם? ובכן, מעבר לעובדה שאתם לא צריכים ‘לרוץ’ בין מערכות שונות, כשמערכת דיוור אלקטרוני כוללת גם מערכת דפי נחיתה לעסקים, קל לשמור על אחידות עיצובית באמצעות שימוש באותם הפונטים, טיפוגרפיה, אותן תמונות, אותו עיצוב, אותם צבעים וגם אותם גדלים. רק תשאלו כל מומחית או מומחה לשיווק והם יגידו לכם שמדובר ביתרון מיתוגי ותדמיתי יקר ערך.

  1. וודאו שיש אפשרות לבצוע פילוחים (סגמנטציה)

בניית רשימת דיוור גדולה המכילה מספר רב של נמענים היא צעד חכם, אבל היא רק הצעד הראשון. אם מפלחים וממיינים את קהל הנמענים לקבוצות קטנות בעלות מאפיינים משותפים אפשר לשפר באופן משמעותי את שיעורי ההמרות וההכנסות המגיעות ממערכת הדיוור. 

Comment Segmenter vos Bases de Données pour vos Campagnes Emailing ?
Human resources, CRM, market segmentation and social media concept – officer looking for employee represented by icon.

המערכת שלנו באקטיב טרייל יודעת לפלח את רשימות התפוצה שלכם לפי תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי, לפי היסטוריית רכישות מהעבר ואפילו לפי גיל – בלחיצת כפתור ממש. וכדי להבין מדוע סגמנטציה כל כך חשובה, קראו את הסעיף הבא.

  1. חפשו כלי פרסונליזציה 

מרגע שיש פילוחים של קבוצות נמענים בעלות מכנה משותף אפשרויות הפרסונליזציה הן אינסופיות; מעבר לעובדה שאפשר לשלוח ניוזלטרים שכוללים את השם הפרטי של כל לקוחה ולקוח, אפשר להתאים גם את המסרים בניוזלטר שלכם לקבוצת נמענים ספציפית ואפילו את זמני השליחה

אפשר, למשל, לחלק את הנמענים שלכם לקבוצות ע”פ האזור בו הם גרים ולשגר לכל קבוצה מסר שרלוונטי ספציפית לעיר הגדולה שקרובה אליהם; לחלק אותם לקבוצות ע”פ המין שלהם, כדי להתאים את לשון הפנייה המגדרית של הניוזלטר שלכם; או אפילו – דוגמא יפה שראינו בניוזלטר של שופרא (רשת חנויות הנעליים) – ע”פ מידת הנעליים שהם נועלים, כדי שתוכלו לשלוח להם דגמים שמגיעים בדיוק במידה שלהם. 

arrow right in the middle of target board

ורק למקרה שעוד לא השתכנעתם שכלי פרסונליזציה הם בין הפיצ’רים החשובים ביותר במערכת דיוור לעסקים, הנה כמה נתונים ממגזין פורבס:

  • 71% מהלקוחות חשים מתוסכלים לנוכח חווית קניה שאינה פרסונלית.
  • 70% מבני דור המילניאלס מתוסכלים ממותגים ששולחים אליהם אימיילים שאינם רלוונטיים עבורם.
  • 91% מהלקוחות אומרים שהם נוטים יותר לרכוש ממותגים שמציעים להם הצעות הרלוונטיות עבורם.
  • 80% מהלקוחות מדווחים שהם רוכשים ממותגים המציעים חווית קניה פרסונלית.

והלקוחות גם מוכנים לחלוק מידע אישי, כדי ליהנות מחוויית קניה מותאמת אישית. כלומר, הלקוחות מוכנים לשלם על חוויה פרסונלית גם אם המחיר הוא פגיעה בפרטיות שלהם.

  1. אל תשכחו לבדוק רספונסיביות 

אלמנט חשוב נוסף שיש לתת עליו את הדעת בעת בחירת מערכת דיוור לעסקים הוא רספונסיביות, קרי: היכולת של המערכת להתאים את התצוגה לכלל המסכים בכל הגדלים ובכל הרזולוציות. 

בהינתן העובדה ש-41% אחוזים מהלקוחות פותחים את המייל מהמובייל (וזה עוד לפני שדיברנו על טאבלטים), מאוד חשוב שהמערכת שבוחרים תהיה רספונסיבית באופן אוטומטי, ותתאים את עצמה למסך ולרזולוציה של כל לקוח ולקוחה, לא משנה היכן הם גולשים ומה הם עושים.

  1. כדי לחסוך זמן וכסף, וודאו שהמערכת כוללת אוטומציות

היום, בשנת 2021, עבודה עם אוטומציה שיווקית היא קריטית עבור מי שרוצים לחסוך זמן, כסף וכוח אדם. האוטומציות השיווקיות מאפשרות לכם מגוון עצום של אינטרקציות עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים בצורה חכמה וחדה כתער. 

תוכלו לעשות בהן שימוש גם עבור משפכים קלים יחסית – כמו למשל: לשמור על קשר רציף עם הלקוחות הקיימים שלכם (לברך אותם ביום ההולדת, ביום הנישואין או ביום השנה להצטרפותם למועדון הלקוחות שלכם), אבל גם כדי לטפח לידים חדשים עד שהם יבצעו המרה ויהפכו ללקוחות משלמים.

marketing automation illustration

שימוש חכם נוסף באוטומציות הוא שימוש תפעולי; אם למשל בניתם קורס אינטרנטי, תוכלו להשתמש באוטומציות על מנת לשלוח את השעורים עצמם וגם חומרים משלימים במרווחי זמן קבועים. דוגמה אחרת היא ניהול תהליכי רישום להרצאות ואירועים – שיכול להיעשות באופן אוטומטי לחלוטין מבחינתכם. תוכלו גם לנצל את האוטומציות כדי לבצע סקרי שביעות רצון לאחר רכישה/השתתפות ואלו באמת רק מספר דוגמאות קטנות. בקיצור: אנחנו ממליצים בחום לבחור במערכת שכוללת אוטומציות, כדי שתקבלו תמורה מלאה לכספכם. 

  1. וודאו שהמערכת כוללת אופציה לשליחת הודעות SMS 

ידעתם ששיעורי הפתיחה של הודעות SMS הוא גבוה בטירוף? גם אם כן, רק כדי לסבר את האוזן נספר שלפי Mobile squared תשעים אחוזים מהודעות ה-SMS המגיעות לטלפונים הניידים נפתחות וגם נקראות בתוך 3 דקות (!) מרגע שהגיעו לתיבת ההודעות בטלפון הנייד.  משוגע, לא? ואם כבר אפשר לבחור באפיק פרסומי כל כך יעיל ומתשלם, חבל לא לבחור מערכת אוטומציה שיווקית לעסקים שבאמצעותה אפשר גם וגם: גם לשלוח ניוזלטרים וגם הודעות SMS.

  1. בחרו מערכת שמאפשרת לכם לנתח את הקמפיינים

הדבר האחרון שבעינינו חשוב מאוד לבדוק לפני שמתחייבים למערכת אחת, הוא לוודא שאותה מערכת כוללת יכולות שמאפשרות לכם לנתח את הקמפיינים שאתם מוציאים דרכה – בין אם באמצעות מבחני A/B testing שעוזרים לכם לנתח את הקמפיינים שלכם בעודם באוויר, ובין אם באמצעות דו”חות מפורטים אודות הביצועים של קמפיינים ופרסומים שונים. 

Lancez des campagnes d’A/B Testing
Split testing.

מדידה היא חשובה כי היא מאפשרת לכם לעשות אופטימיזציה לתכנים ולמסרים השיווקיים שלכם. ללא מדידה, הפרסומים שלכם שווי ערך להליכה עיוורת בחושך. לכן כשאתם עומדים לבחור מערכת דיוור לעסק שלכם, אל תשכחו לוודא שהיא מאפשרת לכם להפיק תובנות מהקמפיינים שלכם כדי שתוכלו להשתפר בהתאם. 

לסיכום

לא משנה מאיזו תעשייה או ענף אתם מגיעים, אם יש לכם אתר איקומרס גדול, בלוג קטן, אתר תדמיתי או עמוד רשמי ברשתות החברתיות; זה גם לא משנה אם אתם מעוניינים להשיג יותר לידים או רק ליידע את הקוראים הנאמנים שלכם במשהו חשוב: מערכת דיוור אלקטרוני חכמה נותנת מענה לכל הצרכים האלה, במחירים משתלמים במיוחד. כל מה שנותר לכם לעשות זה לבחור את מערכת הדיוור הנכונה עבורכם. 


נהניתם? מעולה! אולי יעניין אתכם גם: