בעלי עסקים קטנים? כך תייעלו את תקציב השיווק שלכם בתקופת המיתון

רק מעטים ענו נכון לשאלה הבאה: “מה משותף לברגר קינג, לג’נרל מוטורס, ל-UBER, ל-CNN, לגרופון ומייקרוסופט?”

נו, יודעים…?

נכון, כל אחת מחברות הענק האלו נולדה בימים של מיתון. ברגר קינג נפתחה לראשונה ב-1953, על רקע מיתון עקב מלחמת קוריאה. מיתון שהביא לצניחה של כ-2.2% בתוצר הלאומי ולהגדלת האבטחה ב-6%. ג’נרל מוטורס, חברת הרכב המצליחה, הוקמה בשנת 1908. גם אז חוותה ארצות הברית מיתון כלכלי לאומי  שהחל בשל רעידת אדמה בסן-פרנסיסקו ונגמר בשורה של פשיטות רגל. את UBER אתם מכירים? ברור! אז גם היא הושקה לראשונה בזמן מיתון, בשנת 2009, בתקופת משבר הסאב-פריים בארצות הברית, כלומר – בזמן שהאבטלה הגיעה ל-10%, התוצר הלאומי נפל ב-4.3%, שוק הדיור קרס ומשבר בנקאי חסר תקדים פקד את צפון היבשת. שנה לפני כן, ב-2008, שיא המשבר, חברת גרופון נוסדה. 

Unsplash

את רשת החדשות CNN  הקים טד טרנר ב-1980. בשנה זו, האינפלציה בארצות הברית הרקיעה לכ-22% ושיעור האבטלה עלה ל-7.8%. וזה לא נגמר כאן; את מיקרוסופט הקים ביל גייטס על רקע מיתון עקב אמברגו הנפט שהוטל על מדינות שתמכו בישראל (מה חשבתם שישראל לא תכנס לכתבה?). המשבר ההוא הוביל להאמרת מחירי הנפט ולהתרסקות שוק המניות בארצות הברית, בזמן שהאבטלה מטפסת ל-9% והתוצר הלאומי יורד ב-3.4%. 

Pixabay

רוב חברות הענק האלו, שפתחו את שעריהן לראשונה בזמן מיתון, החלו דרכן כחברות קטנות או עסקים קטנים. כיום כולן חברות מוכרות ומצליחות, רובן פועלות כבר שנים רבות וכולן מגלגלות מיליוני דולרים בשנה. הן נוסדו בזמנים שהשגת מימון וגיוס לקוחות היו אתגר של ממש, בדומה לתקופה שאנחנו נמצאים בה כעת בשל נגיף הקורונה, והן ההוכחה לכך שחברות ועסקים מצליחים יכולים לקום בתקופות קשות, גם כאשר נדמה שהכול שחור.

מהישרדות להזדמנות

בצל משבר הקורונה והמיתון חברות ועסקים אמנם נסגרים אבל במקביל יש שפע של עסקים קטנים וגדולים חדשים שנפתחים ולא מעט עסקים שפשוט ממשיכים בפעילותם העסקית ומתעצמים. מיתון, אינפלציה, משבר כלכלי, אמברגו, מלחמות הם לא גזר דין מוות לעסקים. אלו הם מצבים זמניים, ומי שמשכיל להתאים את עצמו למצב החדש יכול להפוך דפקט לאפקט, ובמקום להישאב למצב של הישרדות למצוא בכאוס הזה הזדמנות. 

Pixabay

איך עושים את זה, אתם בטח שואלים? ובכן, היום יותר מתמיד יש לנו טכנולוגיות, אפשרויות וכלים זמינים שיכולים לעזור לעסקים קטנים לשגשג ולצמוח, להשיג לקוחות חדשים, לשמר לקוחות קיימים ולהגדיל את היקף המכירות, גם בתקציבים ממש ממש נמוכים. שימוש בכלים מעולם השיווק הדיגיטלי, כגון: נכסים דיגיטליים, אימייל מרקטינג, שיווק בסמס ופרסום ממומן הם דוגמאות נהדרות לכך, ועליהם נרחיב בשורות הבאות.

מוכנים?

בואו נתחיל.

4 ערוצים סופר-משתלמים לשיווק עסקים קטנים

1. בסיסי אבל קריטי: השקיעו בנכס דיגיטלי

על פי סקר שנערך בין ה-7.72020 לבין ה-31.7.2020 על ידי חברת מקינזי בקרב מנהלים (McKinsey Global Survey of executives), משבר הקורונה האיץ אימוץ טכנולוגיות בכל העולם וקידם את האינטראקציה הדיגיטלית בין עסקים לבין לקוחות כמה שנים קדימה. 

Unsplash

נכס דיגיטלי יכול להיות אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, עמוד אינסטגרם, בלוג או דף נחיתה בודד. זה שאי אפשר לפתוח חנויות, משרדים או מפעלים בגלל הסגר לא אומר שלא ניתן להמשיך ולמכור ללקוחות. אם עדיין אין לכם אתר או עמוד ברשת חברתית אז הגיע הזמן לפתוח אחד ולהשקיע בבעלות בנכס דיגיטלי. בלוגים ניתן לפתוח בחינם, בניית אתר כרוכה בהשקעה של תקציב נמוך וכדי לתחזק עמוד פייסבוק או אינסטגרם לא צריך בכלל תקציב. 

נכס דיגיטלי הוא כמו נכס נדל”ני – הוא בבעלותכם, הוא העוגן שלכם, אתם יכולים לעשות בו ככל העולה על רוחכם, הוא הבסיס לפרסום דיגיטלי של בית העסק שלכם והוא ערוץ לשימור, תחזוקה, טיפוח ושיפור מערכת היחסים עם הלקוחות. 

Pixabay

אם יש לכם חנות בעולם הממשי אתם יכולים לבנות חנות וירטואלית ולהמשיך למכור את מוצרי החנות אונליין. אם אתם מנהלים משרד עורכי דין או רואי חשבון השיקו אתר, בלוג או עמוד ברשת החברתית. תזכו לחשיפה גדולה ותבנו ערוץ ישיר ליצירת קשר ופיתוח מערכת יחסים עם לקוחות, גם אם המשרד נעול בשלב זה.

Unsplash

יש יותר מסיבה אחת לטפח נכס דיגיטלי. הנה כמה ממצאים מעניינים על אתרי אינטרנט שעלו בסקר שערכה חברת Verisign:

  • אתרי אינטרנט תורמים באופן משמעותי לתדמית של בית העסק. על פי הסקר עולה כי 84% מהלקוחות תופסים עסקים בעלי אתר אינטרנט כמקצועיים ואמינים יותר בהשוואה לעסקים שאין להם אתר אינטרנט.
  • 88% מהלקוחות טוענים כי העובדה שלעסקים יש אתרי אינטרנט מאפשרת להם למצוא אותם בקלות רבה יותר.
  • 68% מבעלי העסקים בסקר טענו כי אתר אינטרנט הוא כלי השיווק הטוב ביותר.

הירשמו לאקטיב טרייל

ומה באשר לרשתות החברתיות?

  • על פי eMarketer בשנת 2019 לבדה 90.4% מבני דור המילניום, 77.5% מבני דור ה-X ו-48.2 מבני דור הבייבי-בום היו פעילים ברשתות החברתיות.
  • לפי GlobalWebIndex 

54% ממשתמשי הרשתות החברתיות מחפשים לרכוש דרכן מוצרים. 

Unsplash

המסקנה, אם כן, ברורה: עסקים קטנים חייבים נכסים דיגיטליים כדי לתקשר מהר יותר, טוב יותר ובכל מצב על הלקוחות שלהם. אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק עסקי או בלוג מייצרים המשכיות עסקית לא משנה מה קורה בחוץ – מיתון, שרב, שלג, מלחמה או מגפה.

2. מחפשים ROI (החזר השקעה) גבוה? שווקו בסמס

יש לכם טלפון חכם, נכון? כך גם ללקוחות שלכם. הוא כל הזמן לידכם, נכון? הוא גם נמצא כל הזמן ביד של הלקוחות שלכם. כאשר הנייד שלכם מתריע על הודעה חדשה אתם מיד מסתכלים, נכון? כך בדיוק קורה אצל הלקוחות שלכם. אז מדוע לא לנצל את זה לתועלת העסק שלכם?

Pixabay

על פי נתוני חברת המחקר גרטנר (Gartner) שיווק ב-SMS הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר לשיווק עסקים קטנים, מאחר שאחוזי הפתיחה של מסרים הנשלחים בסמס עומד על – אתם יושבים? –  98%!!!! אין לאחוזי פתיחה אלו אח ורע בעולם הפרסום הדיגיטלי בפרט ובעולם הפרסום בכלל. 

במחקר שנערך על ידי Financesonline.com עלה כי 87% מכלל משתמשי האינטרנט משתמשים בטלפונים ניידים. 90% מהלקוחות מעדיפים לקבל פרסום בסמס על פני שיחות טלפון מעסקים, חברות מותגים. 43% מהאנשים שמחפשים לרכוש מוצרים עורכים מחקר מקדים דרך הטלפון הנייד שלהם ובשנת 2019 40% מכלל העסקאות נסגרו דרך הטלפונים החכמים.

Pixabay

פרסום בסמס הוא כלי שיווק נפלא לעסקים קטנים המעניק חשיפה נרחבת בעלות מאוד מאוד נמוכה, אפילו מצחיקה (ואצלנו באקטיב טרייל תמצאו את המחיר הנמוך ביותר בשוק, אז בכלל). שיווק ב- SMS הוא פשוט, לא צריך להוריד תוכנות וגם לא צריך ידע טכני.

במערכת הסמסים שלנו, שניתן לתפעל מכל מחשב בקלות, תוכלו לנהל רשימות תפוצה, לערוך ולסדר את קבוצות הדיוור שלכם בקלות ובמהירות, לייצר קמפיין SMS בשילוב עם שיווק באימייל וכמובן – למצוא מידע רב על הביצועים: ניתן לראות כמה לקוחות פתחו את ה-SMS וכמה לקוחות הקליקו על קישורים בהודעת סמס. הכי טוב? מערכת האוטומציות שלנו תאפשר לכם לעשות את כל זה בצורה אוטומטית לחלוטין. 

3. קפצו למים והתחילו לפרסם בגוגל

המיתון בשל משבר הקורונה העולמי גרם לחברות ועסקים רבים להדק את החגורה ולקצץ בתקציבי השיווק. חלק מהחברות הקפיאו את כל הפעילות השיווקית שלהן בעוד עסקים אחרים רק צמצמו את היקפה. כך או כך, נולדה כאן הזדמנות בפלטפורמת הפרסום של גוגל – Google Ads

Pixabay

למי מכם שלא מכירים את הפלטפורמה נספר שמודל התשלום פשוט וכדאי (המפרסמים משלמים רק במידה ולקוחות מקליקים על המודעה, רוכשים מוצר או שירות, או משאירים פרטים) והמערכת פשוטה אך מתוחכמת, בו-זמנית; ניתן למקד את הקמפיינים באזורים ג”ג ספציפיים, לבצע אופטימיזציה של המודעות כל הזמן והכי חשוב: ניתן להשיק קמפיין בעלות שמתאימה לעסק שלכם, החל מסכום זעום של 100 ש”ח בחודש ועד עשרות אלפי, או מאות אלפי שקלים. 

Pixabay

מאחר שחברת גוגל קובעת בעצמה מחיר לכל קליק, מכירה וליד, בהתאם למידת התחרות – ככל שיש יותר עסקים שמעוניינים שמודעתם תיחשף במילת מפתח מסוימת, כך המחיר לקליק, לליד או לרכישה גבוה יותר. כעת, משכל כך הרבה חברות עצרו את פעילותן השיווקית בגלל המיתון, הפלא ופלא – המחירים פר קליק, פר רכישה או פר ליד ירדו וזו הזדמנות נהדרת ליהנות מהמחירים המוזלים בגוגל אדס ולייצר יתרון תחרותי על פני המתחרים שלכם. 

אתם עוד פה?

מצוין.

כי רגע לפני שאנחנו נפרדים נציג עוד אפיק פרסומי משתלם במיוחד שייעל את תקציב השיווק שלכם וישיג עבורכם מקסימום רווח, גם בימי מיתון. 

4. דיוור, דיוור ושוב – דיוור 

לא יעזור כלום, בסוף – דיוור אלקטרוני ממשיך להיות אחד מאמצעי השיווק המשתלמים ביותר, בטח עבור עסקים קטנים ובינוניים: לפי Statista נכון לשנת 2020 כ-3.9 מיליארדי אנשים משתמשים בדואר אלקטרוני, ובשנת 2023 כמות המשתמשים עתידה להגיע ל-4.3 מיליארד. אם קשה לכם לדמיין מספר כזה בראש, אז מדובר במחצית מאוכלוסיית העולם (בקטנה 😉). לא זו אף זו: על פי דוח חברת המחקר הבריטית DMA – על כך דולר שתשקיעו לצורך שיווק במייל תקבלו בחזרה 42$ בחזרה מהלקוחות. זה נתון מטורף. 

Pixabay

במערכת הדיוור המתקדמת שלנו כאן באקטיב טרייל, כללנו המון פיצ’רים שיאפשרו לכם להשיק קמפיין דיוור מקצועי, מעוצב ומפולח המבוסס על ביג דאטה, במחירים מאוד משתלמים. תוכלו ליהנות ממערכת האוטומציות שלנו, שתאפשר לכם לבנות מסעות לקוח אוטומטיים, ובזכות סגמנטציה חכמה תוכלו לייצר פילוחים מדויקים ובניית מסרים פרסונליים. התוצאה? הנמענים יזכו לתחושה שהמסר נכתב במיוחד עבורם, מה שיגביר את אחוזי הפתיחה.  

Pixabay

נראה, אפוא, שבעלי עסקים קטנים לא צריכים לשבור תוכניות חסכון או את לפדות את כספי קרן הפנסיה כדי להצליח בזמן מיתון. שיווק דיגיטלי חכם, פרסום בסמס, טיפוח נכסים דיגיטליים ושיווק באמצעות אימייל – כל אלו הם אפיקי פרסום זולים במיוחד והתמורה שהם מביאים מתעלה על ההשקעה.


אהבתם את המאמר? יש לנו הרגשה שתאהבו גם אלה:

* לט’ס טקסט דוגרי: המדריך לשיווק ל-Ecommerce באמצעות SMS
* יצירתיות בצל הקורונה: 4 שאלות שכל בעלי העסקים צריכים לשאול את עצמם עכשיו (כן, גם אתם!)
* סליחה על השליחה: שלחתם קמפיין שלא אמור היה לראות אור יום? כך תצאו מזה באלגנטיות