אסטרטגיית שיווק במייל הנבנית על בסיס התאמה אישית למשתמש היא הגישה השיווקית הרווחת כיום, ועיקרה – התאמת מסרים פרסומיים וחוויות משתמש ייחודיים עבור כל לקוח.
מכלול פעולות שמטרתן: הגעה לאדם הנכון, עם המסר השיווקי הנכון, ברגע הנכון עם ההצעות הנכונות.
האסטרטגיה השיווקית נסמכת על הנתונים שנאספו מהמשתמשים – תחומי עניין, העדפות רכישה, היסטוריית רכישות ועוד. התוכן שהמשתמשים מקבלים מותאמים להם משום שמבוססים על הנתונים האלה. דוא”ל, מודעות או כל תוכן בפלטפורמות אחרות – למדו את העדפות ונטיות הנמען ונותנות לו תחושה שרק הוא קיבל את התוכן הספציפי הזה.
ע”פ מחקרים לקוחות נוטים יותר לפתוח הודעות דוא”ל מותאמות אישית בעשרות אחוזים והודעות דוא”ל אלה מניבות הרבה יותר עסקאות מההודעות הכלליות.
הצרכנים נוטים פחות ופחות לקבל מודעות גנריות. חוויות רכישה לא אישיות מספיק מתסכלות את הלקוחות ורובם מגיבים לשיווק רק כאשר הוא מותאם אישית לתחומי העניין שלהם. עם עליית הפרסונליזציה לקוחות עצמם מצפים להתייחסות אישית המותאמת להם.
עם זאת, פרסונליזציה בשיווק מבוססת נתונים עשויה להיות בין האסטרטגיות הדיגיטליות הקשות ביותר לביצוע. לצד היתרונות הרבים הקיימים עבור בעלי העסקים והמשווקים, עלולה להיתפס לפעמים פנייה אישית מדי תחושה של פגיעה בפרטיות המשתמשים. מומלץ לא לעשות שימוש מרחיק לכת בנתונים שנאספו על המשתמשים אלא רק כאלה שמשרתים אותנו ומשאירים אותם בתחושה נעימה ולא בתחושה חודרנית.
לסיכום, הודעת דוא”ל ששורת הנושא שלה מכילה את השם הפרטי, תגובה אישית ומהירה לשאלה או הערה שלכם בפייסבוק, ברכת מזל טוב ביום ההולדת והטבה נלווית – כל אלה יגרמו ללקוח להעדיף את המותג שמתייחס אליו אישית על פני המתחרה שלא עושה זאת.