בלוגרים? הנה כל הסיבות להשתמש באימייל מרקטינג לצרכים השיווקיים שלכם

עולם הבלוגינג השתנה הרבה בעשור האחרון, והיום בלוגרים יכולים לקרוא לעצמם אנשי מקצוע לכל דבר.

בלוגרים שהצליחו לבנות קהל נאמן של קוראים או צופים לאורך השנים, וכאלה שהצליחו להמיר את הקהל ולהפוך אותו לקהילה, מצליחים להתפרנס בכבוד מהתחום בשנת 2019.

התפתחות עולם הדיגיטל ורשתות האינטרנט יחד עם היכולת לעבוד מכל מקום בעולם הולידו מקצוע חדש לחלוטין שלא היה קיים בעבר – הנווד הדיגיטלי או באנגלית Digital Nomad. נוודים דיגיטליים הם כאלה שאין להם בסיס אם או משרד ממוזג לבקר בו כל יום, הם חיים לרוב עם מזוודת טרולי אחת בה נמצא כל רכושם ואיזה תיק גב עם לפטופ ממנו הם מנהלים את העסק.

בעידן שבו “נוודות דיגיטלית” הוא כבר לא ביטוי מרים גבה, נוצר כר פורה עוד יותר לפריחת עולם הבלוגינג ולפרנסה אמיתית ממנו. במציאות שבה כל אדם עם לפטופ יכול להפוך לכותב או איש וידיאו ולסחוף אחריו קוראים או צופים ברשת – כל האפשרויות פתוחות.

blogger_emailmarketing

איך בונים קהל קוראים כשמתחילים לכתוב בלוג?

כדי להפוך את הבלוג שלכם למצליח, לא מספיק לכתוב פוסטים של 500 מילים ולחכות שהקוראים פשוט יגיעו. שיווק התוכן והפצתו הוא חלק חשוב מאוד – ואם לא החשוב ביותר – בבניית בלוג מצליח. בניית רשימת תפוצה ושימוש באימייל מרקטינג היא דרך אחת, אך כיום ישנן אינסוף דרכים להפיץ את התוכן ברחבי הרשת.

הפופולריות ביותר הן כמובן הרשתות החברתיות: פייסבוק ואינסטגרם. כולם שם, כל הזמן ולכן מתבקש שגם אתם תהיו שם. למרות זאת, חשוב לזכור שאחוזי החשיפה במדיות האלה נמוך, והוא הולך ויורד. פעמים רבות נוצר מצב שבו מי שכן נחשף לתכנים שלכם הם האנשים מהמעגל הקרוב שלכם אשר קוראים את התכנים שלכם בכל מקרה, או שהם לא קהל היעד שלכם בשום צורה. בכך אולי הרווחתם עוד כמה כניסות לבלוג, אבל זה לא מה שיבנה לכם קהילה וקהל קוראים יציב.

פלטפורמה נוספת להפצת התוכן היא פינטרסט. בלוגרים רבים מעידים על תנועה ערה שמגיעה מהאתר המשמש כלוח השראה אחד גדול. שווה לכם להשקיע מאמצים לפצח את הפלטפורמה (במיוחד אם יש לכם קהל בינלאומי.)

blog_email_marketing_Pinterest

מצאו את הדרך שבה לא יפספסו אתכם

למרות שרבים חושבים שהאימייל מרקטינג מת – הדרך היעילה ביותר להפיץ את התוכן שלכם לקוראים שלכם היא באמצעות האימייל. נכון, קל להניח שבעידן שבו מציפים את תיבת המייל שלנו באינספור עדכונים ופרסומים, אף אחד לא באמת פותח את תיבת המייל שלו.

אבל אם תעשו את זה נכון, תגלו אחרת.

אחת הסיבות העיקריות שבגללן חשוב מאוד לטפח רשימת תפוצה באמצעות אימייל מרקטינג, היא החשיפה. ברשתות החברתיות אחוז החשיפה הולך ויורד. וכשמדובר בקמפיינים ממומנים, העלויות שתצטרכו לשלם כדי להגיע לקהל שלכם במלוא הפוטנציאל שלו הן גבוהות. כך שגם אם הקוראים שלכם עוקבים אחר עמוד הבלוג בפייסבוק, אינסטגרם או לינקדין, רוב הסיכויים שזו לא הדרך שבה הם יחשפו לפוסטים החדשים.עלויות ההפצה באמצעות אימייל מרקטינג הן נמוכות ביחס לתוצאה המתקבלת, כיוון שהניוזלטרים שאתם שולחים תמיד יגיעו ליעדם. מכאן, נותר לכם לעשות עבודה טובה שתגרום למנויים שלכם לפתוח את המייל ולהקליק על התוכן.

במערכות דיוור אלקטרוני ישנם כלים ופיצ’רים שיאפשרו לכם לשפר את המיילים שלכם ולמקסם את התוצאות. כך למשל שימוש בפרסונליזציה יגרום לקוראים שלכם להרגיש שאתם מדברים אליהם אישית ולא כחלק מקהל גדול ואמורפי, שימוש באוטומציות יקבל את פני הנרשמים החדשים ויעניק להם מידע נחוץ או מעניין מיד עם ההרשמה, חלוקה של רשימת התפוצה לסגמנטציות תאפשר לכם לשלוח תכנים רלוונטיים ומדויקים יותר לקהל שלכם, וכלי ה-Just in time שיבין אוטומטית מתי הנמענים שלכם אוהבים לקבל מיילים.

אז מהו אימייל מרקטינג נכון בעולם הבלוגינג ? הנה כמה דוגמאות שיעוררו בכם השראה ויעשו לכם קצת סדר.

1. Fashion Tails – עיצוב מדויק ורלוונטי

הבלוג של לובה קיים כבר כ-8 שנים הפך בשנים האחרונות למגזין שעולה בו כמות עצומה של תוכן מידיי שבוע. אחת הטעיות שניתן לעשות בהפצה באמצעות אימייל מרקטינג, היא שליחה של יותר מדי עדכונים למנויים שלכם.

במקום לעשות את זה, לובה מרכזת את כל התוכן החדש שעלה במגזין בשבוע האחרון לכדי מייל אחד קצר וקולע, כך שהקוראות שלה יכולות להבין די בקלות מה מעניין אותן ועל מה להקליק.

כמו כן, היא עושה שימוש מעולה בשילוב בין הקהל שלה במדיה חברתית וקהל המנויים שלה במייל על ידי פרסום פעילויות או הגרלות של מוצרים במייל בהתנייה של מעקב אחריה ברשתות החברתיות או לחילופין, פרסום של פעילויות עם התנייה של הרשמה לניוזלטר.  

בנוסף ניכרת ההשקעה בעיצוב והשפה הגרפית האחידה שיוצרת חוויית קריאה אחרת לגמרי.

blog_email_marketing_example

2. יונית צוק – תוכן מותאם קהל יעד

יונית שולחת מיילים בתדירות די נמוכה, אבל המנויים שלה יודעים שאם הם מקבלים עדכון  – כנראה יש לה משהו חשוב לספר להם. המיילים שלה לא מעוצבים, לא תמיד קצרים, ועם זאת תמיד אינפורמטיביים ומעניינים. זו דוגמה טובה לאופן בו היכרות עם קהל יעד תעזור לעצב ולנסח מיילים מדויקים יותר עבורם.

דרך טובה לבחון את זה היא A/B טסטינג, דיוור מיילים מסוגים שונים ואופטימיזציה לפי אחוזי פתיחה, הקלקה והמרה (במידה ויש).

blog_email_marketing_example1

3. ליאור פרנקל – הכל במקום אחד

ליאור פרנקל הוא שותף ב-Jolt ובבעלותו ערוצי תוכן רבים כמו פודקאסט, בלוג וקבוצת פייסבוק. כדי לעדכן את הנמענים שלו על הפעילויות בכל הערוצים, הוא דואג להכניס הכל למייל אחד קצר ומדויק.

ליאור משתמש בשורת הנושא של המייל באופן הכי ברור שהוא יכול כדי להבהיר לקורא בדיוק מה מחכה לו בפנים ללא קליקבייטים. המטרה שלו היא להעביר תוכן חשוב לנמענים שלו ולא בהכרח למכור מוצר וכך הוא מצליח להעביר תחושה פרסונלית יותר.

4.  הדוניסטית – אימייל מרקטינג לבניית מערכת יחסים

תמר גולן היא בלוגרית בינלאומית והאתר שלה עוסק בטיולים ולייף סטייל. הניוזלטרים שלה הם מינימליסטיים וקולעים למטרה. היא יכולה לשתף מחשבות או תהיות בצורה כזו שתרגיש כאילו זו שיחה אישית, ואפילו מזמינה את הקוראות שלה להגיב לה למייל ובכך יוצרת שיחה אחת על אחת עם קהל העוקבות שלה.

זה בדיוק היתרון העצום שיש לאימייל מרקטינג, תחזוק ובניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם העוקבות שלה באמצעות התכתבות ותחושה אישית הרבה יותר. לצד זה, תמר עושה שימוש חכם בקמפיינים אוטומטיים אשר מאפשרים לה לפרגן לקוראות שלה עם הטבות בלעדיות, ולצד זה היא יכולה לפלח את הקהל שלה לפי תחומי עניין ולדייק את התכנים שהיא מייצרת עבורן באמצעות קבוצות נמענים דינמיות.

blog_email_marketing_example3

לסיכומו של עניין, כל מי שעוסק או עוסקת בדיוור אלקטרוני מוכרחים ליצור שפת נראות ותוכן לניוזלטרים בהתאם לסוג התוכן, לאתר האינטרנט אליו מופנה הדיוור ולצרכים של קהל היעד.
חשוב לזכור כי רשימת התפוצה שלכם היא הנכס הכי גדול שלכם כבלוגרים, מכיוון שהיא לא הולכת לשום מקום ולא תלויה בשום גורם חיצוני – מה שאומר שהקשר הישיר שלכם עם הקוראים תלוי רק בכם.

מאמרים נוספים שבלוגרים חייבים לקרוא:

10 כלים לשיווק דיגיטלי שאסור לפספס

מה זה דף נחיתה ולמה אתם צריכים אותו?

איך בונים משפך המרה מושלם באמצעות מערכת מרקטינג אוטומיישן?