8 טיפים לשילוב נכון של SMS באסטרטגיית השיווק שלכם ב-2021

שנת 2021 כבר כאן וסמארטפונים הם חלק בלתי מהחיים של רוב  אזרחי העולם המערבי. גיל השימוש בסמארטפון רק הולך ויורד. בישראל למשל, הגיל הממוצע שבו ילד מקבל את הסמארטפון הראשון שלו הוא 8. יותר מזה, כ-75% מהאנשים בודקים את הטלפון שלהם מיד כשהם מתעוררים ורגע לפני שהם הולכים לישון. האדם הממוצע בודק את הטלפון שלו בסביבות ה-52 פעמים ביום. המשמעות המיידית היא שאף משווק לא יכול להרשות לעצמו לוותר על שיווק באמצעות סמס כחלק ממערך הפרסום שלו ורצוי לעשות את זה נכון ובאופן שיביא תוצאות ולא ליפול למלכודות הספאם ולהיתפס כמטרד בעיניי הלקוחות. אז איך צולחים את האתגר ומשלבים הודעות SMS באסטרטגיית השיווק שלכם? הנה 8 טיפים.

SMS באסטרטגיית השיווק שלכ

1. הודעות תפעוליות

הודעות תפעוליות הן הבסיס לתקשורת טובה ומערכת יחסים בריאה עם קהל הלקוחות שלכם. הן מאפשרות זמינות גבוהה ותקשורת מהירה יותר. בשונה מקמפיינים שיווקיים קלאסיים הכוללים הודעות SMS, הייחודיות של הודעות SMS תפעוליות היא שהן מאפשרות להעביר מסרים חשובים ומיידיים לקהל הנמענים שלכם כמו שחזור סיסמא, קוד קופון, חשבוניות, אישורי הרשמה, פרטי הגעה או גישה לכנס, תזכורת לפני כנס או אירוע ועוד. לקוח שכח סיסמא? זקוק לקוד אוטוריזציה? אין סיבה לשלוח לו מייל עם לינק שישלח אותו לאתר. SMS קצר ותכליתי לשחזור הסיסמא יהיה יעיל בהרבה וסביר להניח שהתהליך יקח הרבה פחות זמן בהשוואה לפלטפורמות אחרות.

הודעה תפעולית בי יוניק

2. הודעות קודי קופון

הנה דרך נהדרת לתת ללקוחות שלכם ערך מוסף ותמריץ ממשי לרכישה. קוד קופון שנשלח ישירות לטלפון מאוד מקל על תהליך ההזמנה והוא לא מצריך מהנמען ביצוע של פעולה נוספת כמו הרשמה או השארת פרטים. קוד קופון בסמס מאפשר גם להרחיב את קהל הנמענים הרשומים ברשימת התפוצה שלכם. 

הודעות קודי קופון

איך עושים את זה? למשל, קמפיין הרשמה למייל כשבסוף ההרשמה מקבלים קוד קופון לרכישה בחנות. קופונים והטבות מעוררי עניין שמושכים את העין של הנמען יכולים לעשות פלאים לתחזוק מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות. 

3. סמסים שיווקיים

מעל ל-90% מכלל האנשים שתשלחו אליהם הודעת סמס יפתחו את ההודעה בתוך 3 דקות מרגע הגעתה למכשיר וייחשפו למסר שלכם באופן אקטיבי. אנחנו חיים בעידן שבו המשתמשים עיוורים לפרסומות ובאנרים, כך שמבחינת חשיפה, שליחת סמס שיווקי הוא אחד הכלים הכי חזקים לפרסום.

סמסים שיווקיים

אפקט הרטט והנוטיפיקציה מפעיל אצל הלקוחות טריגר במוח שגורם להם לרצות לבדוק במה מדובר ולהיות בעניינים. סמס שיווקי הוא הדרך הכי קלה לתקשר הטבות שאנחנו חושבים שהלקוח באמת לא יכול לפספס.

סמס שיווקי

4. הודעות עם סקר

סקר לקוחות הוא כנראה הדרך הטובה ביותר לגלות האם הלקוחות שלכם מרוצים מהשירות או המוצר שאתם מעניקים להם. הוא יעזור לכם להבין מה הלקוחות באמת חושבים עליכם ובמקרה של תוצאות טובות יכול לתת בוסט מוראלי לכל המערך השיווקי שלכם. בנוסף, הוא יכול לעזור לכם להבין את היתרונות שלכם בשוק ביחס למתחרים. מה גם שסקר יכול לעזור לכם לחשוב על רעיונות וכיוונים חדשים שלא הייתם מגיעים אליהם בכוחות עצמכם, או לחילופין לעזור לכם להבין טוב יותר אילו מוצרים או שירותים שעדיין אין לכם הלקוחות היו רוצים לראות אצלכם.

סקר לקוחות

אבל הכי חשוב: סקר מראה שבאמת אכפת לכם. יותר מזה, אם באמת תקחו לתשומת לבכם ותיישמו את הפידבק שתקבלו, במיוחד אם הוא שלילי, כנראה שתרוויחו עוד כמה לקוחות נאמנים. חשוב מאוד להבין איזה סקר מתאים ובאיזה עיתוי, מה אורך הסקר האידיאלי, ובאיזו אופן הוא מנוסח. עוד דגש חשוב הוא להגדיר את מטרת הסקר. סקר הבוחן שביעות רצון משירות לקוחות יהיה בנוי אחרת מסקר הבוחן את חווית המשתמש בעת הגלישה באתר.

סקר לקוחות

5. פרופיל שליחה דינמי

פרופיל דינמי מאפשר לכם לשלוח קמפיין סמס מאיזה פרופיל שתבחרו. היתרון: ניתן לשלב כל מיני וריאציות של ניסוחים או רעיונות מפרופילים שונים, עד שמגיעים לפרופיל שהכי מתאים לקהל היעד שלכם. לפעמים הודעה אישית ממנהל הסניף או התאגיד יכולה להביא לתוצאות הרבה יותר טובות מאשר עוד הודעה כללית שנשלחת ממקור אחר. ברמה העקרונית, ככל שהתקציב גדול יותר כך מומלץ, לפחות בימים הראשונים, לנסות כמה שיותר אפשרויות ברמת הניסוח או הפרופיל ואז לראות מה עובד לכם הכי טוב ולרוץ איתו להמשך הקמפיין. 

פרופיל שליחה דינמי

6. תזמון נכון

תזמון נכון של הקמפיין שלכם הוא אחד הפקטורים הכי משמעותיים כשמדברים על SMS מרקטינג. בשלב הראשון, חשוב שתסיקו מסקנות מנתוני העבר שלכם ומקמפיינים מוקדמים יותר; מתי סמס שאתם שולחים נפתח ומתי לא? מהן שעות השיא בהן הכי הרבה הודעות נתפחות? הפקת לקחים מהעבר יכולה לסייע לכם המון. אם אתם מפרסמים מבצעים למסעדת בשרים, למשל, אולי שעות הבוקר הן לא הזמן האידיאלי עבור מבצעים על המיוחדים והעסקיות שלכם, אלא דווקא שעות הצהריים.

תזמון נכון

מעבר לזה, כדאי להתחשב בלקוחות ולא לשלוח הודעות סמס בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הלילה המאוחרות. רצוי גם להימנע משעות העומס של הבוקר והערב שלרוב תופסות אנשים בדרך לעבודה וחזרה ממנה. קחו בחשבון שאנשים אוהבים מבצעים לרגל חגים/ימים מיוחדים, כך שהודעות סמס יום או יומיים לפני התאריך הרלוונטי יכולים לעבוד נהדר. עוד נתון חשוב: אנשים לא אוהבים את יום ראשון ואת החזרה לשגרה, כך שסביר להניח שסמס שיווקי שיגיע למסך שלהם ביום א’ יזכה להתעלמות במקרה הטוב, או אפילו להסרה מרשימת התפוצה שלכם – במקרה הרע.

7. תוכן הקמפיין

בסופו של דבר, רוב הקמפיינים שתוציאו לפועל יקומו או יפלו על איכות התוכן שלהם. קמפיין סמס חייב לדבר בשפה שהמותג שלכם מזוהה איתה ושהלקוחות מכירים מחומרים שיווקיים אחרים. שימו לב שקמפיין הסמס שלכם הוא קצר, ענייני וקולע בדיוק לצרכים ולרצונות של קהל היעד. גם כאן רצוי להשתמש בניסיון העבר כדי לדעת איזה סגנון עובד הכי טוב עם הקהל הספציפי שלכם. עוד דגש חשוב: הקפידו על כך שגם ההנעה לפעולה באמת עוזרת להניע לרכישה או המרה. אחרי הכל, זו המטרה העיקרית של הקמפיין שלכם.

תוכן הקמפיין

8. שילוב באוטומציה

המערכת שלנו באקטיב טרייל מאפשרת לכם, המשתמשים, לשלב קמפיינים של סמס יחד עם קמפיינים במייל בצורה אוטומטית. מדובר בדרך אידיאלית לגרום לכל הכלים שיש ברשותכם לעבוד יחד בסינרגיה ולספק תוצאות מרביות של הכנסות והמרות. כל פלטפורמה נוספת שתעשו בה שימוש נכון רק תגדיל את החשיפה שלכם בקרב הלקוחות וכיוצא בזה גם את ההכנסות שלכם.

Rawpixel

לסיכום, שיווק באמצעות שליחת סמס הוא כלי חשוב במערך הפרסום שלכם – גם ב-2021, בעיקר בגלל אחוזי הפתיחה הגבוהים וזמינות הסמארטפונים בקרב הלקוחות שלכם. בהתחשב בעובדה שכמעט לכל אחד יש היום סמארטפון ושתכיפות השימוש בו גדולה מאי פעם, היתרונות רבים: תקשורת מיידית עם הלקוח, אפשרות לעדכונים על מבצעים של הרגע, ואפשרות לקבל משוב באמצעות סקרי שביעות רצון. כדי להימנע מספאם, מומלץ להקפיד על שקיפות, להקפיד על תוכן איכותי וענייני וגם לעשות סגמנטציה נכונה ומפורטת ככל האפשר כדי לדעת למי לשלוח מה ומתי.


אולי יעניין אתכם גם: